W załodze z Rumunii do Polski

Zbiórka środków finansowych na rzecz pomocy Ukrainie
Zbiórka środków finansowych na rzecz pomocy Ukrainie
11/03/2022
Emulator układu redukcji spalin SCR i wycieki płynów eksploatacyjnych
Emulator układu redukcji spalin SCR i wycieki płynów eksploatacyjnych
18/03/2022
Zbiórka środków finansowych na rzecz pomocy Ukrainie
Zbiórka środków finansowych na rzecz pomocy Ukrainie
11/03/2022
Emulator układu redukcji spalin SCR i wycieki płynów eksploatacyjnych
Emulator układu redukcji spalin SCR i wycieki płynów eksploatacyjnych
18/03/2022

W załodze z Rumunii do Polski

W załodze z Rumunii do Polski

W dniu 15 marca inspektorzy z oddziału w Opatowie zatrzymali do kontroli rumuńskiego przewoźnika wykonującego międzynarodowy transport drogowy rzeczy z Rumunii do Polski pojazdem marki Volvo wraz z naczepą.

W pojeździe oprócz kierującego znajdował się również inny mężczyzna, który zgodnie z oświadczeniem swoim oraz prowadzącego pojazd, był tylko pasażerem. Analiza danych cyfrowych kierowcy, danych z tachografu pojazdu marki Volvo oraz porównanie przebytej drogi dały podstawę do stwierdzenia, że „pasażer” pojazdu w rzeczywistości jest drugim kierowcą i wspólnie z kierującym stanowią załogę. Kierowca, który w chwili kontroli nie prowadził pojazdu, nie logował swojej karty do tachografu, a w momencie zamiany i prowadzenia pojazdu swoje poprzednie czynności w postaci „gotowości” deklarował wpisem manualnym jako „odpoczynek”.

Domniemany “pasażer” poproszony o kartę kierowcy oddał ją do kontroli. Analiza znajdujących się na niej danych cyfrowych potwierdziła fakt, że obaj kierowcy jechali w załodze, nie wykazując tego. Ponadto od momentu ruszenia pojazdu z Węgier do chwili kontroli we Włostowie, tenże kierowca w ogóle nie używał swojej karty. Po skopiowaniu na karty kierowców rzeczywistych okresów ich aktywności analiza danych cyfrowych wykazała liczne naruszenia z czasu pracy.

Wobec rumuńskiego przewoźnika oraz zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie wszczęto postępowania administracyjne. Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec drugiego z nich zastosowano sankcję w postaci tymczasowego zatrzymania prawa jazdy. Ze względu na brak odpoczynku dobowego obu kierowców zakazano dalszej jazdy i nakazano odbycie minimum 9-godzinnego odpoczynku dobowego.

Przejdź do treści